Šprint dizajn - čo k nemu potrebujeme

Sme nadšení, že vás zaujal šprint dizajn. Vybrali ste si skvele, keďže ide o metodiku vyvinutú Jake-om Knapp-om vo firme Google Ventures, ktorá pomohla vyriešiť kľúčové problémy, či vytvoriť prelomové produkty firmám ako Slack, Uber, Airbnb a mnohým ďalším po celom svete. Teším sa, že ju budeme môcť využiť aj vo vašej firme a napomôcť tak k rastu - ideálne k tomu exponenciálnemu.

Podpora vedenia

Na to, aby sme sa mohli pustiť do prípravy vášho vnútrofiremného workshopu budeme potrebovať podporu vedenia, pretože mrhať časom na to, čo nikdy nenájde podporu, nemá zmysel. Iba, žeby ste mali super zanietený tím, ktorý chce vedenie prekvapiť svojim riešením. Aj vtedy je potrebná prítomnosť tzv. rozhodovača – človeka s právomocami. Nie je nevyhnutné, aby bol prítomný celých 5 dní, ale keď ide o kľúčové rozhodnutia, čas na nich si nájsť jednoducho musí.

Výzva

Keď máme podporu vedenia, bude nás zaujímať výzva, teda projekt/problém, ktorý potrebujete vyriešiť. 

  • Chystáte nový produkt a potrebujete otestovať, či ho zákazníci budú kupovať? 
  • Pripravujete projekt, pri ktorom je veľa v "stávke"- času, či iných zdrojov? 
  • Zasekli ste sa vo vývoji produktu a potrebovali by ste nakopnúť? 
  • Riešite problém, na ktorý nemáte jasné riešenie? 
Potom je tento workshop presne pre vás.

Šprintový tím

Výzvu teda už máme. Následne budeme potrebovať zostaviť šprintový tím. Kto by v ňom mal byť? Ideálne 7 ľudí, medzi ktorými budú tí, čo vedia:

  • o výzve/projekte/probléme, 
  • zákazníkoch a ich potrebách, 
  • o súčasnom stave technológií čo najviac
  • o riešeniach, ktoré sa už skúšali
  • majiteľ/riaditeľ tzv. rozhodovač, ktorý udáva smer, má právo finálneho rozhodnutia aj právo veta a je kapitánom firemnej stratégie.
Experti

Ľudia z firmy, ktorí sa do šprintového tímu nevošli, ale majú sa s čím podeliť - vedomosti, skúsenosti, informácie. O to všetko sa určite radi podelia so šprintovým tímom v pondelok.

Zákazníci

Kľúčoví pre šprint sú reálni živí zákazníci, s ktorými bude šprintový tím viesť rozhovory v posledný deň šprintu. Budeme potrebovať presne piatich. Stratégiu ich výberu premyslíme spoločne.

Priestory, v ktorých sa myšlienky vynárajú samé

V neposlednom rade sú dôležité priestory, v ktorých sa dobre tvorí. Môžeme využiť tie vaše, ak máte k dispozícii zasadačku s 2 veľkými tabuľami a priestorom na umiestnenie veľkých papierov, ktoré budú plné nápadov jednotlivcov tímu a riešení, alebo môžeme šprint dizajn realizovať v našich školiacich priestoroch, kde máme všetko potrebné už nachystané. Alebo si môžete zvoliť nejaké príjemné stimulujúce outdoorové miesto.

Občerstvenie

Chutné občerstvenie v podobe ovocia, orieškov, jednohubiek, dobrej kávy, horúcej čokolády, džúsov, a pod. nezaťažuje žalúdok a myslenie, ale dodáva tú správnu energiu.

Facilitátor

Bez facilitátora to na šprint dizajne nejde, ten vie ČO? KEDY? KTO? AKO? a mnoho iného. S tými našimi to hravo zvládnete.

Ste pripravený na šprint? Tešíme sa na váš telefonát, či mail - maria.radvanska@rpicpo.sk, 0915 930 307.

 
  1.10.2018 | Autor: sekcia podpory podnikania v EÚ | Úvodná stránka - ... | zobrazené: 175 krát | Zdieľajte na facebooku